Σάββατο 13 Ιουλίου 2019

Ξεκίνημα μπαταρίας αυτοκινήτου με καλώδια

4



Συμβαίνει και στα καλύτερα σπίτια! Να αδειάσει η μπαταρία του αυτοκινήτου και να μην ξεκινά! Είτε επειδή αφήσαμε κατά λάθος αναμμένα τα φώτα, είτε αφήσαμε το αυτοκίνητο ακίνητο για κάποιο χρονικό διάστημα, είτε απλά επειδή η διάρκεια ζωής της μπαταρίας έφτασε στο τέλος της.

Και επειδή όταν συμβεί κάτι τέτοιο, δεν προηγείται καμιά ειδοποίηση, πρέπει να είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι!

Οι επιλογές μας;

Είτε να τηλεφωνήσουμε στην Οδική Βοήθεια, είτε να ξεκινήσουμε από μόνοι μας το αυτοκίνητο. 

Στη σημερινή ανάρτηση θα δούμε πώς μπορούμε να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο μόνοι μας, με δύο, βέβαια, βασικές προϋποθέσεις: να έχουμε στη διάθεσή μας καλώδια φόρτισης της μπαταρίας (κοινώς πόλους), και ένα άλλο αυτοκίνητο που λειτουργεί.

Οδηγίες:

1. Φέρνουμε τα δύο αυτοκίνητα σε κοντινή απόσταση, ανάλογα και με το μήκος των καλωδίων που έχουμε.




2. Σβήνουμε και στα δύο αυτοκίνητα ραδιόφωνα, air condition, φώτα. Οτιδήποτε χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό για να λειτουργήσει.

3. Ανοίγουμε τα καπό των δύο αυτοκινήτων και εντοπίζουμε τις μπαταρίες και τους πόλους τους.

4. Συνδέουμε τα καλώδια στις μπαταρίες με την εξής σειρά:
  • Τη μια άκρη του κόκκινου καλωδίου (+) στον θετικό πόλο της νεκρής μπαταρίας.
  • Την άλλη άκρη του κόκκινου καλωδίου (+) στον θετικό πόλο της καλής μπαταρίας.
  • Τη μια άκρη του μαύρου καλωδίου (-) στον αρνητικό πόλο της καλής μπαταρίας.
  • Την άλλη άκρη του μαύρου καλωδίου (-) σε ένα μεταλλικό μέρος στο νεκρό αυτοκίνητο (γείωση), που να μην είναι βαμμένο ή λερωμένο με λάδια.



5. Ξεκινούμε το καλό αυτοκίνητο και το αφήνουμε ξεκινημένο για 1-2 λεπτά.

6. Ξεκινούμε το νεκρό αυτοκίνητο, του οποίου η μπαταρία πρέπει λογικά να έχει πάρει ρεύμα και να ξεκινήσει. Αφήνουμε 1-2 λεπτά και τα δύο αυτοκίνητα να λειτουργούν.

7. Σβήνουμε μόνο το καλό αυτοκίνητο.

8. Αποσυνδέουμε τα καλώδια με την εξής σειρά: 
  • Απομακρύνουμε την άκρη του μαύρου καλωδίου που βρίσκεται στη γείωση στο πρώην νεκρό αυτοκίνητο.
  • Αποσυνδέουμε την άλλη άκρη του μαύρου καλωδίου από τον αρνητικό πόλο της καλής μπαταρίας.
  • Αποσυνδέουμε την άκρη του κόκκινου καλωδίου από τον θετικό πόλο της καλής μπαταρίας.
  • Αποσυνδέουμε την άλλη άκρη του κόκκινου καλωδίου από τον θετικό πόλο της πρώην νεκρής μπαταρίας.
9. Αφήνουμε ξεκινημένο το πρώην νεκρό αυτοκίνητο για κανένα 20λεπτο, πατώντας γκάζι. Το καλύτερο θα ήταν να το οδηγήσουμε στον δρόμο, με τρίτη και τέταρτη ταχύτητα, έτσι ώστε η μπαταρία να φορτιστεί ικανοποιητικά.

ΤΙΠ:

1. Αν έχουμε σκοπό να αγοράσουμε καλώδια, φροντίζουμε να έχουν κατάλληλο πάχος. Τα πολύ λεπτά (και φτηνά) καλώδια δεν είναι ασφαλή. 




2. Προσέχουμε να τοποθετήσουμε τα σωστά καλώδια στους σωστούς πόλους. Διαφορετικά, υπάρχει ο κίνδυνος ανάφλεξης, και βλάβης και στα δύο αυτοκίνητα.

3. Κατά την αποσύνδεση προσέχουμε να μην αγγίξουν μεταξύ τους καλώδια αντίθετου χρώματος. Υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης.

4. Αν το αυτοκίνητό δεν ξεκινά πάλι την επόμενη μέρα, επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία. Αν εξακολουθεί να μην ξεκινά, σημαίνει ότι η μπαταρία μας χρειάζεται αλλαγή.

5. Το διάγραμμα πιο κάτω δείχνει παραστατικά τη σειρά σύνδεσης και αποσύνδεσης των καλωδίων:







4 σχόλια :

  1. Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σας. Όμως είναι δύσκολο να γνωρίζουν όλοι πως να βάλουν μρποστά το αυτοκίνητο με τα καλωδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το δύσκολο είναι να εντοπίσεις την μπαταρία και τους πόλους της. Για τα υπόλοιπα, ακολουθείς τα βήματα πιο πάνω. :)

      Διαγραφή
  2. Τρομερο και πολυ ενδιαφερον το αρθρο. εγω ανταλλακτικα αυτοκινητου παιρνς συνεχεια παο εδω και ειναι παρα πολυ καλο www.onparts.gr.
    Μπορειτε να δειτε και εσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιρετικά γραφήματα για τις συνδέσεις μιας μπαταρίας αυτοκινήτου! Αξιοποιήθηκαν σε σχετική παρουσίαση, εννοείται με αναφορά προς το blog. Thanks.

    ΑπάντησηΔιαγραφή