Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

ΑΠΑΤΗ μέσω email

0



Αν έχετε λογαριασμό στο eBay, και αν έχετε πάρει ένα email που μοιάζει με αυτό στην εικόνα πιο πάνω, χωρίς να έχετε ποτέ ζητήσει επαναφορά κωδικού, τότε διαβάστε παρακάτω.

Το πιο πάνω email, το πήρα πριν από μερικές μέρες. Μου ζητούσε να κάνω κλικ σε ένα σύνδεσμο, έτσι ώστε να επαναφέρω τον κωδικό του λογαριασμού μου στο eBay. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονταν, το email αυτό στάληκε μετά από δικό μου αίτημα για αλλαγή του κωδικού μου. Όλα ήταν τόσο αληθοφανή! Χρησιμοποιήθηκε ακόμα και το όνομα του λογαριασμού μου! 

Αρχικά παραξενεύτηκα, διότι ουδέποτε ζήτησα από το eBay επαναφορά κωδικού. Ακολούθως, ανησύχησα, καθώς μου μπήκε η ιδέα ότι κάποιος χρησιμοποίησε το email μου, για να ζητήσει τον κωδικό του λογαριασμού μου. Και καθώς προσπαθούσα να καταλάβω τι ακριβώς είχε γίνει, αποφάσισα να κάνω κλικ στον σύνδεσμο του email.

Τότε ήταν που σκέφτηκα: 

Κι αν είναι παγίδα; Αν πρόκειται για ένα ακόμα ένα fake email, ένα scam, μια προσπάθεια phishing????

ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑ ΚΛΙΚ!

Αντί να πατήσω στον σύνδεσμο που είχα μπροστά μου, αποφάσισα να ψάξω το θέμα. Δεν άργησα να καταλάβω ότι πρόκειται για μια ακόμα ΑΠΑΤΗ, όπου οι εγκληματίες του διαδικτύου προσπαθούν να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες που οδηγούν σε τραπεζικούς λογαριασμούς. Η σελίδα αυτή από το eBay πολύ περιεκτικά αναφέρει όλα όσα πρέπει να γνωρίζει κανείς γι' αυτές τις απάτες, και πώς μπορούμε να αναγνωρίζουμε ένα γνήσιο email ή μια γνήσια σελίδα.

Τα πιο σημαντικά από τα όσα αναφέρονται, είναι τα εξής:

ΠΑΝΤΑ ΕΝΑ EMAIL ΑΠΟ ΤΟ EBAY, ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ EBAY. ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΚΕΙ, ΤΟΤΕ ΤΟ EMAIL ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΤΗ.




Έχοντας, λοιπόν, υπόψη τα πιο πάνω:

1. Ποτέ, μα ποτέ δεν απαντούμε δίνοντας προσωπικές πληροφορίες σε τέτοια email από τον email client μας. Αν θα δώσουμε πληροφορίες, το κάνουμε από τον λογαριασμό μας στο eBay, στα μηνύματά μας εκεί: my eBay > my messages.

2. Ποτέ δεν ανοίγουμε επισυναπτόμενα (attachment) σε τέτοια email.

3. Αν θεωρήσουμε ότι έγινε το χειρότερο, παραβιάστηκε δηλαδή ο προσωπικός μας λογαριασμός, τότε αλλάζουμε πρώτα τον κωδικό του email μας, και μετά τους κωδικούς του eBay, ίσως και του Paypal, αν το χρησιμοποιήσαμε.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου